HUDBA PRO RADOST A POVZNESENÍ Koncert nejen pro dva královské nástroje

Obsah obrázku skica, kresba, obraz, Kresby

Popis byl vytvořen automatickyHUDBA PRO RADOST A POVZNESENÍ
Koncert nejen pro dva královské nástroje

Jan Škrdlík – violoncello a recitace
Kryštof Škrdlík – violoncello
Jana Rosie Škrdlík Dvořáková – 
recitace

 

PROGRAM:

JOHANN SEBASTIAN BACH (1685–1750)
III. suita C dur pro violoncello sólo, BWV 1009
     Preludium • Allemande • Gigue

LUIGI BOCCHERINI (1743–1805)
Sonáta C dur pro dvě violoncella, G 74
     Allegro Largo • Allegro

GEORG FRIEDRICH HÄNDEL (1685–1759) // JAN ŠKRDLÍK (1964)
„Poštovní balada“, komorní recitovaná mikroopera buffa
          pro lidský hlas a dvě violoncella
          s využitím výběru částí z Händelovy Vodní hudby (HWV 350)
          a obrazu „Poštovní balada“ výtvarnice Jany Rosie Škrdlík Dvořákové

JACQUES OFFENBACH (1819–1880)
Duo
D dur, op. 51/2
     Allegro non troppoCantabile • Allegretto

------------

O PROGRAMU A UMĚLCÍCH:

To nejkrásnější z literatury pro méně obvyklé nástrojové složení dvou královských nástrojů hráči provázejí krátkým, poutavým slovem. Dozvíte se zajímavé souvislosti a z koncertu jistě odejdete osvěženi! Duo dvou violoncellistů dvou generací, které na české scéně působí již jedenáctým rokem, vzešlo nejen ze vztahu učitel a žák, ale (jak již napovídají jména obou hráčů) také ze vztahu otec a syn. Z této příležitosti, kdy violoncellista Jan Škrdlík známý na pódiích čtyř kontinentů padesáti států světa, kde počet jeho koncertů dosáhl čtyřciferného čísla a může tedy své dlouholeté zkušenosti předávat svému nástupci, oba violoncellisté vytěžili maximum. O tom svědčí také jejich bohatá koncertní činnost…

Dnešní koncert je ozvláštněn uvedením recitované mikroopery buffa Poštovní balada. Autorem textu k tomuto satirickému dílu, v jehož rámci uslyšíme ukázky z Händelovy Vodní hudby, je violoncellista Jan Škrdlík. Role úřednice se ujme Jana Rosie Škrdlík Dvořáková. Více o samotné mikroopeře Vám zajisté rád prozradí autor přímo na koncertě…